Články
LUCIA MIŠEKOVÁ: PRÁCA S PÍSMOM NEMUSÍ BYŤ NÁROČNÁ
Písmo čísla - Rue Sla
ENVIRONMENTÁLNE ASPEKTY DIZAJNÉRSKEJ EDUKÁCIE
Najnovšie správy
Svetoví architekti a dizajnéri mieria do Prahy! PULSE Prague 2025
Víťazi študentskej súťaže Ekoobal budúcnosti 2025 sú známi!
Absolventi, ukážte svetu svoje diplomové práce!
Dielo mesiaca OKTÓBER
Newsletter
Výstavy
Sedimenty sveta
Dizajn bez hraníc
Výstava DUŠAN : JUNEK : DIZAJN
Akcie
Slovenské centrum dizajnu pozýva na Bratislava Design Week 2025
ZaĽubom. ZaDizajnom. (náhradný termín - 23. 10. 2025)
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
Dielo dizajnu
Stopy, knižná edícia 1964 - 1990
Legendárna knižnú edícia Stopy vychádzala vo vydavateľstve Mladé letá v rokoch 1964 až 1990 a tematicky bola zameraná na dobrodružnú, detektívnu, sci-fi, westernovú a historickú literatúru. Jej stálu grafickú podobu navrhol výtvarník Alojz Riškovič (1925-1997). Práve on je autorom známeho štvorriadkového letteringu s opakujúcim sa nápisom STOPY v jednoduchom grotesku, ktorému patrilo miesto v dolnej polovici obálok kníh. V hornej časti Riškovič nechal voľný priestor pre ilustrátora (tí sa pri jednotlivých tituloch striedali) a na rýchle vizuálne rozlíšenie jednotlivých kníh navrhol farebný pás cez stred formátu s uvedením titulu. Alojz Riškovič vyštudoval architektúru v Prahe a istý čas pôsobil na Slovensku, kde sa venoval aj grafickému dizajnu. Za typografický plagát k výstave Mikuláša Galandu v Slovenskej národnej galérii získal v roku 1964 cenu Grand Prix na I. Bienále úžitkovej grafiky v Brne. Realizoval aj veľké československé expozície na veľtrhoch v Poznani (1958), v Brne (1960), v Paríži (1961) či v Tripolise (1962). V roku 1965 emigroval a s ním aj jeho tvorba, ktorá sa žiaľ pre nás stratila z dohľadu.
Osobnosti dizajnu
Katarína Balážiková
Grafická dizajnérka a pedagogička na Katedre vizuálnej komunikácie na VŠVU v Bratislave (Kritika – kritická prax v grafickom dizajne). Profesionálne tvorí od roku 2006, a to v každej oblasti vizuálnej komunikácie. Obľubuje kultúrny a verejný sektor, vizuálne identity, kampane festivalov, kultúrnych podujatí, knižný dizajn, dizajn časopisov, výstav a infografiku. V súčasnosti sa viac orientuje na online vizuálnu komunikáciu, web dizajn a dizajn aplikácií. Od roku 2007 je spoluzakladateľkou o.z. Open Design Studio, od roku 2014 zakladateľkou dizajn štúdia a siete freelancerov Open Design Network a od roku 2016 pôsobí ako interná grafická dizajnérka na oddelení dizajnu CDS - Creative Design Services v spoločnosti IBM ITC na Slovensku. V súčasnosti sa intenzívne venuje aj editorskej činnosti a rozvíjaniu medzinárodného blogzinu Critical Daily.
Designum
Designum 3/2025
Designum 2/2025
Designum 1/2025