Najnovšie správy
PF 2026
PULSE AWARD 2025 odovzdal ceny
Vianočné otváracie hodiny Múzea dizajnu a Knižnice dizajnu
Kniha mesiaca DECEMBER
Newsletter
Výstavy
Dizajn bez hraníc
Výstava DUŠAN : JUNEK : DIZAJN
Trienále plagátu Trnava 2025
Akcie
MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
Svetoví architekti a dizajnéri mieria do Prahy. PULSE Prague 2025
Dielo dizajnu
Stopy, knižná edícia 1964 - 1990
Legendárna knižnú edícia Stopy vychádzala vo vydavateľstve Mladé letá v rokoch 1964 až 1990 a tematicky bola zameraná na dobrodružnú, detektívnu, sci-fi, westernovú a historickú literatúru. Jej stálu grafickú podobu navrhol výtvarník Alojz Riškovič (1925-1997). Práve on je autorom známeho štvorriadkového letteringu s opakujúcim sa nápisom STOPY v jednoduchom grotesku, ktorému patrilo miesto v dolnej polovici obálok kníh. V hornej časti Riškovič nechal voľný priestor pre ilustrátora (tí sa pri jednotlivých tituloch striedali) a na rýchle vizuálne rozlíšenie jednotlivých kníh navrhol farebný pás cez stred formátu s uvedením titulu. Alojz Riškovič vyštudoval architektúru v Prahe a istý čas pôsobil na Slovensku, kde sa venoval aj grafickému dizajnu. Za typografický plagát k výstave Mikuláša Galandu v Slovenskej národnej galérii získal v roku 1964 cenu Grand Prix na I. Bienále úžitkovej grafiky v Brne. Realizoval aj veľké československé expozície na veľtrhoch v Poznani (1958), v Brne (1960), v Paríži (1961) či v Tripolise (1962). V roku 1965 emigroval a s ním aj jeho tvorba, ktorá sa žiaľ pre nás stratila z dohľadu.
Osobnosti dizajnu
Kristína Bartošová
Kristína Bartošová je art direktorka a grafická dizajnérka narodená v Bratislave, žijúca v rakúskom Grazi. Študovala vizuálnu komunikáciu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Jej tvorba siaha od vizuálnych identít, dizajnu publikácií, web dizajnu po lettering a dizajn písma a je charakteristická výraznou typografiou. Jej proces je vždy založený na výskume a konceptualizácii, výsledkom čoho sú silné a zdanlivo jednoduché, nenútené práce. Medzi jej klientov patria New York Times Magazine, Spotify, Harry’s Labs, Oribe, Athletic Greens, Target, Universalmuseum Joanneum a We Are Not Sisters a newyorské agentúry High Tide, Mythology, Creech Studio a Studio Proba. Je tiež kreatívnou riaditeľkou a dizajnérkou amerického lifestylového časopisu Gossamer. Jej práce boli ocenené German Design Award, Joseph Binder Award a vystavené okrem iného v Type Directors Club v New Yorku a Vienna Design Week.
Designum
Designum 3/2025
Designum 2/2025
Designum 1/2025