Newsletter

Akcie

Model Young Package 2024

online
1. 2. 2024 – 31. 12. 2024

ArtCraft - Kurz tvorby komiksov

Galéria dizajnu Satelit
25. 3. 2024 – 20. 5. 2024

Noc múzeí a galérií v SCD

Galéria dizajnu Satelit / Slovenské múzeum dizajnu / Stredoeurópsky dom fotografie
18. 5. 2024

Dielo dizajnu

Bolt Chair
Bolt Chair

Bolt Chair

Slovenský dizajnér Jakub Pollág, dlhodobo žijúci a pôsobiaci v Prahe, je zakladateľom dizajnérskeho štúdia zeitgeist.limited. V spolupráci s českým dizajnérom Filipom Kramplom vytvorili stoličku Bolt Chair. Prepájajú v nej základné princípy a vízie svojej tvorby – lokálnosť, nadčasovosť, bezodpadovosť, udržateľnosť a kvalitu výrobkov. Zámerom autorov bolo vytvoriť stoličku, ktorá sa dá jednoducho rozložiť aj zložiť na plocho - tak, aby sa mohla komfortne prevážať aj v osobnom aute. Možnosť jednoduchých opráv jej dáva predpoklad zaradiť sa do skupiny opraviteľných produktov. Je vyrobená z masívneho jaseňového dreva s výraznou štruktúrou, pričom špecifická farebnosť v troch variáciách je dosiahnutá použitím prírodných olejov. Jej línie a krivky boli navrhnuté s ohľadom na technické špecifiká a limity strojov, ktoré boli pri výrobe použité. Signifikantným prvkom tejto stoličky sú priznané naddimenzované konštrukčné prvky skrutka s maticou (bolt), ktorá sa okrem funkčného prvku stáva dôležitým estetickým momentom a zároveň slúži ako vizuálna nápoveda signalizujúca možnosť demontovať ju na štyri samostatné časti. Dynamiku a jedinečnosť jej dodáva kontrast materiálov a farebnosti jednotlivých prvkov. Estetické a funkčné kvality tejto stoličky boli ocenené Národnou cenou za dizajn 2023 v kategórii Domov a verejný priestor a takisto German Design Awards 2024 ako Excellent Product Design – Furniture. V závere minulého roka sa stolička stala súčasťou zbierkového fondu Slovenského múzea dizajnu.

Prejsť na dielo dizajnu

Osobnosti dizajnu

Ateliér Rabada. Kolekcia Stromy, 2022. Polohujeme strih. Aby všetko pekne sedelo.

Ateliér Rabada

Modrotlač 21. storočia Matej Rabada (1990) je textilný dizajnér. Štúdium absolvoval v Ateliéri textilnej tvorby v priestore na Katedre textilnej tvorby Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave (2009 – 2015). Vo svojej diplomovej práci Modrotlač na Orave sa zaoberal hľadaním nových možností využitia modrotlače a posunmi tradičnej textilnej techniky, ktorá má na Slovensku bohatú históriu. Veronika Rabadová (1992) je odevná dizajnérka, bakalárske štúdium absolvovala na Katedre textilnej tvorby, Ateliér textilnej tvorby v priestore (2011 – 2015) a magisterské štúdium ukončila v Ateliéri reštaurovania textilu na Katedre reštaurovania Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave (2015 – 2017). Počas štúdia sa zúčastnila výmenného pobytu na oddelení textilného dizajnu a technológií na poľskej Technologickej univerzite v Lodži. Matej založil v oravskej obci Párnica ešte počas štúdia vlastnú modrotlačiarsku dielňu, v ktorej spolu s Veronikou pôsobia pod značkou Ateliér Rabada. Vytvárajú autorské modrotlačové textílie s abstraktnou estetikou, ako aj kolekcie odevov s minimalistickými a nadčasovými strihmi. Ateliér Rabada je o tradícii, poctivom remesle, ale najmä o slobode a modrotlači 21. storočia.

Prejsť na profilPrejsť na profil

Designum

Designum 1/2024

Designum 1/2024

Slovenské centrum dizajnu

Designum 4/2023

Slovenské centrum dizajnu
Designum 3/2023 – obálka časopisu

Designum 3/2023

Slovenské centrum dizajnu
Designum 2/2023

Designum 2/2023

Slovenské centrum dizajnu
Prejsť na archív