Articles
Jozef Bajus: An Example at the Intersection
Return To The Roots. 13th International Design Biennale in Saint-Étienne
Latest news
Lucia Mišeková: Working With Type Doesn’t Have To Be Difficult
The new exhibition dizajn.sk is open! Thank you for being there with us!
Vital Code: Jozef Sušienka’s Ceramic Sculpture in Public Space
Newsletter
Exhibitions
Exhibition Slovak Design Award 2024 – Communication Design in Košice
DESIGN FORUM 2025. ILLUMINATED. History and future of Slovak lighting design
Design without borders
Design Work
QOD typeface for car licence plates
The QOD typeface, derived from geometrically constructed sans-serifs, features uniform stroke thickness and equally spaced characters. License plate typefaces must have easily distinguishable characters, so QOD letters are more angular, and numbers are rounded. Easily confused characters like B, S, and 8 or O, D, and 0 are emphasized for distinctiveness. Selective use of serifs (C, G, I, J, L, S, T, 1, 7) enhances uniqueness. QOD has three styles (A, B, C), each designed for different plate sizes. The typeface was created at the Department of Visual Communication, AFAD in Bratislava.
People of Design
Emil Bačík
Emil Bačík (1929 – 1999) je v dejinách slovenského výtvarného umenia známy najmä voľnou maliarskou a grafickou tvorbou. Veľkú časť svojej kariéry intenzívne venoval úžitkovej grafike, hlavne navrhovaniu knižných obálok, tvorbe značiek a plagátov. Emil Bačík pochádzal z Piešťan a už ako šestnásťročný išiel študovať do Prahy. V rokoch 1945 až 1948 študoval na pražskej Štátnej grafickej škole a pokračoval na Vysokej umeleckopriemyselnej škole v Prahe v odbore voľnej aj úžitkovej grafiky u profesora Antonína Pelca. Štúdium v roku 1950 však z rôznych dôvodov musel ukončiť. Vrátil sa do Bratislavy, kde pôsobil celý život ako maliar, grafik, úžitkový grafik, ilustrátor a pedagóg. Najtvorivejším obdobím Emila Bačíka v grafickom dizajne však boli práve šesťdesiate roky. Upevnil si svoju pozíciu knižného grafika a na spoluprácu ho prizvali ďalšie vydavateľstvá. Navrhoval výtvarné riešenia prebalov a väzieb kníh a mnohé knižky aj ilustroval. Začiatkom šesťdesiatych rokov Bačík navrhol obálky a väzby viacerých odborných publikácií. Pri graficko-dizajnérskej práci Emila Bačíka nemožno opomenúť jeho návrhy log a značiek. Gabriela Ondrišáková