Latest news
Jozef Bajus: An Example at the Intersection
Lucia Mišeková: Working With Type Doesn’t Have To Be Difficult
The new exhibition dizajn.sk is open! Thank you for being there with us!
Newsletter
Exhibitions
Exhibition Slovak Design Award 2024 – Communication Design in Košice
DESIGN FORUM 2025. ILLUMINATED. History and future of Slovak lighting design
Design without borders
Design Work
QOD typeface for car licence plates
The QOD typeface, derived from geometrically constructed sans-serifs, features uniform stroke thickness and equally spaced characters. License plate typefaces must have easily distinguishable characters, so QOD letters are more angular, and numbers are rounded. Easily confused characters like B, S, and 8 or O, D, and 0 are emphasized for distinctiveness. Selective use of serifs (C, G, I, J, L, S, T, 1, 7) enhances uniqueness. QOD has three styles (A, B, C), each designed for different plate sizes. The typeface was created at the Department of Visual Communication, AFAD in Bratislava.
People of Design
Jaroslav Taraba
Jaroslav Taraba je spolu s Karolom Hološkom rozhodujúcou osobnosťou nielen pre skláreň v Lednických Rovniach, ale pre vývoj slovenského sklárskeho dizajnu vôbec. Do fabriky nastúpil v roku 1948 ako 16-ročný. Najskôr pracoval v kresliarni, v roku 1960 sa stal Hološkovým asistentom a v roku 1972 prevzal po ňom vedenie výtvarno-technického strediska. Taraba si osvojil Hološkove princípy tvorby nápojového skla, zmysel pre tvarovanie tenkostennej kalíškoviny a čisté klasické línie, no postupne si vytvoril vlastné postupy a vlastnú koncepciu úžitkového skla. V 60. rokoch využíval geometrický pantodekór na vyzdvihnutie tvaru a účinku skla. Neskôr sa sústredil na čistý nedekorovaný tvar s pevne geometricky tvarovaným kalichom a štíhlou nohou. V 70. rokoch navrhoval poháre komponované na robustnej nohe alebo priamo na zhrubnutom dne, ktoré vytvára vrstvu „ľadu“. V 80. rokoch varioval valcovité poháre so zvýšenou zosilnenou nohou dotváranou hutnícky.