Články
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023
Predstavujeme nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023
Najnovšie správy
Veľká noc v SCD / zatvorené
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023
Nový vizuál NCD24 - komunikačný dizajn
Komentované prehliadky v SMD pre školy
Newsletter
Výstavy
100 rokov dizajnu – prvá expozícia Slovenského múzea dizajnu
Všetko najlepšie, Designum!
Pavol Thurzo - dizajnér Tesly
Akcie
German Ecodesign Award
Model Young Package 2024
ArtCraft - Kurz tvorby komiksov
DISKURZ DIZAJNU / Thurzo & Voštenák
Dielo dizajnu
ZOO detské leporelo (1984)
Grafický dizajnér a ilustrátor Jan Meisner (1939) je pôvodom Čech, ale vyrastal na Slovensku. O chápaní sveta detského čitateľa svedčia autorove práce na detských omaľovankách a komiksoch. Práca na zvieracom leporele, ktorá trvala zhruba rok (1983) bola pre Jana Meisnera novou skúsenosťou, pri ktorej išiel do rizika, že pracuje zadarmo.
Osobnosti dizajnu
Stanislav Koreň
Dizajnér a sochár, ktorý pracuje výlučne s drevom. S remeslami a umeleckým rezbárstvom sa stretol najprv doma, v blízkosti historicky bohatého mesta Banskej Štiavnice, a venoval sa mu i v škole. Študoval na Štátnej československej priemyselnej škole v Banskej Štiavnici, a keď rezbárske oddelenie prešlo do Bratislavy (1951), pokračoval na Škole úžitkového priemyslu (ŠUP, 1951 – 1954) na oddelení rezbárstva u profesora Antona Drexlera. Hneď po skončení školy začal pracovať v ÚĽUV-e (1954) v oblasti výskumu rezbárskych tradícií a práce s drevom, kde sa neskôr, v roku 1969, stal vedúcim výtvarníkom a pôsobil tam až do roku 1984. Jeho tvorbu charakterizuje dokonalá znalosť materiálu – uprednostňuje domáce drevo z ovocných stromov s výraznou kresbou – čerešňu, slivku, ale aj orech, gaštan, lipu, topoľ, či smrek. Používa tradičné techniky – rezanie, dlabanie, brúsenie, ale využíva aj dostupné možnosti strojového opracovania dreva, predovšetkým sústruženie, kombinované techniky a frézovanie. V oblasti dizajnu sa venuje hlavne stolovacím súpravám – súborom mís, koreničiek, soľničiek, podnosov, lopárikov, svietnikov, dóz. Využíva jednoduché geometrické tvary. Ich štylizácia je vždy v súlade s funkciou. Drevo je v prírodnej farebnosti, aby vynikla jeho štruktúra, alebo je upravené lakovaním, morením. Vo voľnej interiérovej a exteriérovej plastike využíva príbuzné východiská. Katarína Hubová