Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Zameranie
grafický dizajnér, typograf

Ľubomír Krátky je významný najmä svojou knižnou typografickou tvorbou a kaligrafiou. V rokoch 1953 – 1957 študoval na Priemyselnej škole grafickej v Prahe a po jej ukončení pracoval vo vydavateľstvách SPN, Mladé letá a Slovenský spisovateľ ako technický a výtvarný redaktor. Popri tom (až do roku 2004) vyučoval typografiu na oddelení ilustrácie na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Od roku 1970 vytvoril grafický design pre stovky knižných publikácií rôzneho druhu, vrátane monografií a bibliofílií. Pracoval pre takmer všetky slovenské a mnohé české vydavateľstvá. Mal samostatné výstavy v Prahe a Bratislave. Zúčastnil sa na mnohých svetových výstavách grafického dizajnu alebo knižného umenia a získal na nich osem ocenení (Aigle d‘Or, Nice, IBA Lipsko, Bienále Brno, BKU Martin) a viac ako osemdesiat jeho kníh bolo ocenených za grafický dizajn.

Počas štúdia v Prahe si privykol na českú solídnosť v knižnej grafike a istú profesnú kultúru, ktorú udržoval aj v Bratislave. Okrem typografie sa venuje aj kaligrafii, ktorú pestuje ako voľnú tvorbu a tiež sa s ňou zoznámil na pražskej škole. Keď sa neskoršie stretol s tvorbou Hermanna Zapfa, mal už potrebné povedomie, ktoré ho viedlo k obdivu a priťahovalo k tejto výtvarnej oblasti.

Zdroj: Ľubomír Longauer a kol.: Typografia a dizajn písma na Slovensku (Začalo sa to Cyrilom a Metodom), Slovart – VŠVU, Bratislava 2017.