Články
Stanislav Koreň
Bienále Slnka 2025
Jozef Bajus: Príklad v priesečníku
Najnovšie správy
PULSE AWARD 2025 odovzdal ceny
Vianočné otváracie hodiny Múzea dizajnu a Knižnice dizajnu
Kniha mesiaca DECEMBER
Dielo mesiaca DECEMBER
Newsletter
Výstavy
Dizajn bez hraníc
Výstava DUŠAN : JUNEK : DIZAJN
Trienále plagátu Trnava 2025
Akcie
MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
Svetoví architekti a dizajnéri mieria do Prahy. PULSE Prague 2025
Dielo dizajnu
Stopy, knižná edícia 1964 - 1990
Legendárna knižnú edícia Stopy vychádzala vo vydavateľstve Mladé letá v rokoch 1964 až 1990 a tematicky bola zameraná na dobrodružnú, detektívnu, sci-fi, westernovú a historickú literatúru. Jej stálu grafickú podobu navrhol výtvarník Alojz Riškovič (1925-1997). Práve on je autorom známeho štvorriadkového letteringu s opakujúcim sa nápisom STOPY v jednoduchom grotesku, ktorému patrilo miesto v dolnej polovici obálok kníh. V hornej časti Riškovič nechal voľný priestor pre ilustrátora (tí sa pri jednotlivých tituloch striedali) a na rýchle vizuálne rozlíšenie jednotlivých kníh navrhol farebný pás cez stred formátu s uvedením titulu. Alojz Riškovič vyštudoval architektúru v Prahe a istý čas pôsobil na Slovensku, kde sa venoval aj grafickému dizajnu. Za typografický plagát k výstave Mikuláša Galandu v Slovenskej národnej galérii získal v roku 1964 cenu Grand Prix na I. Bienále úžitkovej grafiky v Brne. Realizoval aj veľké československé expozície na veľtrhoch v Poznani (1958), v Brne (1960), v Paríži (1961) či v Tripolise (1962). V roku 1965 emigroval a s ním aj jeho tvorba, ktorá sa žiaľ pre nás stratila z dohľadu.
Osobnosti dizajnu
Ľubica Segečová
Vyštudovala grafický dizajn a produktový? dizajn na VŠVU v Bratislave. Po ukončení štúdia iniciovala a organizovala s Evou Kašákovou a Máriou Riškovou nezávislý festival Self o presahoch grafického dizajnu a spoločnosti. Je spoluzakladateľkou štúdia trivjednom (2011) spoločne so Silviou Lovásovou a Sylviou Jokelovou. V rokoch 2012–2014 pôsobila ako asistentka v ateliéri grafického dizajnu Ostravskej univerzity – Text Forma Funkce pod vedením Lindy Dostálkovej. Spolu s Máriou Topolčanskou priebežne od roku 2011 spolupracuje na vytváraní hybridných didaktických nástrojov pre štúdium architektúry. Dlhodobo spolupracuje s architektonickými ateliérmi Plural a gutgut na výstavách, identitách a interiérových riešeniach. Primárne sa venuje knižnému dizajnu, tvorbe komunikačných stratégií, identít a výstavnému dizajnu. Fotografia: Marek Wurfl
Designum
Designum 3/2025
Designum 2/2025
Designum 1/2025