Newsletter

Výstavy

Sedimenty sveta

17. apríla 2025 – 28. septembra 2025

Dizajn bez hraníc

17. mája 2025 – 17. mája 2025

Akcie

Fashion residency Milano 2025

online
1. 2. 2025 – 1. 3. 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

Galéria Alfa, Kulturpark K13 – Kultúrne centrá, Košice
11. 2. 2025

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Warszawskie Obserwatorium Kultury (WOK)
4. 6. 2025 – 6. 6. 2025

Dielo dizajnu

Tvár, filmový plagát, Ľubomír Longauer, 1989

Plagát k filmu Tvár (Ingmar Bergman) pre slovenské publikum navrhol v roku 1989 Ľubomír Longauer (1948), významný slovenský grafický dizajnér, grafik, výskumník, kurátor, pedagóg a profesor, autor mnohých publikácií o grafickom dizajne. Filmový plagát spracoval svojimi typickými výrazovými prostriedkami – silným výrazným motívom výrezu tváre, žiarivou kontrastnou farebnosťou a kombináciou prekvapivých motívov.

Prejsť na dielo dizajnu

Osobnosti dizajnu

Julie Kováčiková Horová

Julie Horová, významná osobnosť česko-slovenskej keramiky, sa pre štúdium keramiky rozhodla až tesne pred prijímacími pohovormi na VŠUP v Prahe. Podmienky na keramickú tvorbu v čase nástupu Horovej na štúdium v roku 1923, neboli v Československu ideálne. Paradoxne, práve na Vysokej škole umeleckopriemyslovej v Prahe nemal umelecký priemysel tú správnu popularitu. Ašpiranti na štúdium prišli na školu so zámerom stať sa umelcami s veľkým „U“ – sochármi a maliarmi. Disciplíny umeleckého priemyslu boli prenechané tým „menej nadaným“. No mladá Julie Horová videla situáciu inak – napriek dobovým predsudkom si zvolila keramiku – rozpoznala, že práve hlina jej umožňuje uplatniť rovnako sochárske aj maliarske zručnosti. Cestou zvyšovania reputácie keramiky sa napokon uberala celoživotne. Podobne ako u iných autorov orientovaných na prácu s hlinou, aj Horovej tvorbou vedú dve rovnocenné konštantné línie – úžitková a sochárska. Hlina ako médium je sprostredkovateľom určitej ambivalentnosti, ktorá so sebou často prináša pozoruhodne široký záber výtvarného záujmu, ako aj vzájomné prestupovanie a ovplyvňovanie jednej línie tvorby s druhou a naopak.

Prejsť na profilPrejsť na profil

Designum

Designum 2/2025

Slovenské centrum dizajnu
4,20

Designum 1/2025

Slovenské centrum dizajnu

Designum 4/2024

Slovenské centrum dizajnu
Obalka Designum 3/2024

Designum 3/2024

Slovenské centrum dizajnu
Prejsť na archív
Skip to content