Newsletter

Výstavy

Sedimenty sveta

17. apríla 2025 – 28. septembra 2025

Dizajn bez hraníc

17. mája 2025 – 17. mája 2025

Akcie

Fashion residency Milano 2025

online
1. 2. 2025 – 1. 3. 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

Galéria Alfa, Kulturpark K13 – Kultúrne centrá, Košice
11. 2. 2025

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Warszawskie Obserwatorium Kultury (WOK)
4. 6. 2025 – 6. 6. 2025

Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962

Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.

Prejsť na dielo dizajnu

Osobnosti dizajnu

Tomáš Berka

Tomáš Berka sa ako všestranný výtvarník venoval grafickému dizajnu, scénografii, architektúre a fotografii a aj hudbe a písaniu. Študoval architektúru na Slovenskej technickej univerzite a neskôr prešiel na scénografiu na Vysokú školu múzických umení. Po skončení štúdia v roku 1975 začal pracovať v divadle Nová scéna, kde vznikli mnohé jeho významné scénografické diela k rôznym divadelným hrám, za ktoré aj získal mnohé významné ocenenia. S jeho scénografickou tvorbou úzko súvisí aj tvorba divadelného plagátu, ktorých vytvoril vyše stovku pre divadlo Nové scéna. Tvorbe divadených plagátov sa venoval 17 rokov, skončil s tým v roku 1992, kedy začal pracovať pre film a televíziu.

Prejsť na profilPrejsť na profil

Designum

Designum 2/2025

Slovenské centrum dizajnu
4,20

Designum 1/2025

Slovenské centrum dizajnu

Designum 4/2024

Slovenské centrum dizajnu
Obalka Designum 3/2024

Designum 3/2024

Slovenské centrum dizajnu
Prejsť na archív
Skip to content