Textil náš každodenný, kampaň
Vizuálna kampaň k výstave Textil náš každodenný vznikla na myšlienke zdôrazniť tvorbu osobností, ktorým je výstava venovaná, čiže textilných dizajnérok rôznych generácií: Viery Líčeníkovej-Škrabalovej, ktorá tvorila v rokoch 1925 – 2007, a súčasnej autorky Michaely Bednárovej. Obe autorky spája inšpirácia ľudovou tradíciou. Výstava upozorňuje na rôzne paralely, nadčasovosť, ale aj na dynamiku striedania módnych trendov. Ivana Palečková so spoluatormi vizuálneho riešenia výstavy koncipovala plagát ako hlavný vizuálny prvok, ktorý nesie výrazné a signifikantné vzory oboch autoriek, spojené do jedného celku. Jednoduché písmo prepája rôzne časové obdobia, v ktorých autorky tvoria a korešponduje s pojmom každodennosti. Do výkladu výstavy autorka kampane umiestnila dialóg „zrkadlových“ fotografií módnych modelov od oboch textilných dizajnérok. Texty na výstave vytlačené na roliach papiera citujú textilnú metráž. Inštalácia výstavy recykluje papierové tuby z metráže v čo najväčšej miere.
Kampaň získala nomináciu v Národnej cene za komunikačný dizajn 2022 v kategórii Kampaň.
Súvisiace diela
Fest Anča, plagát
