Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

kniha Vladimír Wagner: Profil slovenského výtvarného umenia
kniha Vladimír Wagner: Profil slovenského výtvarného umenia
kniha Vladimír Wagner: Profil slovenského výtvarného umenia

Vladimír Wagner: Profil slovenského výtvarného umenia, knižná obálka a typografia

Jozef Cincík- grafická úprava

Ľudovít Fulla (1902-1980) patril medzi najvýznamnejších slovenských avantgardných výtvarných umelcov 20. storočia. Pôsobil aj ako učiteľ na Škole umeleckých remesiel v Bratislave (1928-1939), jednej z najmodernejších a najpokrokovejších škôl, aké u nás kedy vznikli. Ako grafický dizajnér Fulla uplatňoval zásady tzv. Novej typografie, teda prvoradej účelnosti a jednoduchosti textovej informácie. Vyznačovala sa používaním bezpätkového fontu, červeno-bielo-čiernou farebnosťou, zvýrazňovaním dôležitých častí textu hrubými čiarami, šípkami či bodkami, diagonálami a minimalistickou ilustráciou či fotografiou. Tieto zásady uplatnil aj pri tvorbe obálky umelecko-historickej publikácie slovenského umenovedca, pamiatkara a publicistu Vladimíra Wagnera Profil slovenského výtvarného umenia, ktorú vydala Matica slovenská. Mierne ich len narušil použitím písma s jemnými pätkami. O celkovú grafickú úpravu tejto publikácie sa postaral Fullov kolega a priateľ, grafický dizajnér a historik umenia Jozef Cincík.

Odborná publikácia v mäkkej väzbe, na obálke minimalizovaný symbol červenej palety a čiernej figúry v pozadí, názov knihy a meno autora

výrobca/klient:
Matica slovenská, Kníhtlačiarsky účastinársky spolok v Turčianskom Sv. Martine
Materiál:
papier
Technika:
tlač
Rozmery:
výška=190mm; šírka=240mm
Datovanie:
1935