Vladimír Wagner: Profil slovenského výtvarného umenia, knižná obálka a typografia
Ľudovít Fulla (1902-1980) patril medzi najvýznamnejších slovenských avantgardných výtvarných umelcov 20. storočia. Pôsobil aj ako učiteľ na Škole umeleckých remesiel v Bratislave (1928-1939), jednej z najmodernejších a najpokrokovejších škôl, aké u nás kedy vznikli. Ako grafický dizajnér Fulla uplatňoval zásady tzv. Novej typografie, teda prvoradej účelnosti a jednoduchosti textovej informácie. Vyznačovala sa používaním bezpätkového fontu, červeno-bielo-čiernou farebnosťou, zvýrazňovaním dôležitých častí textu hrubými čiarami, šípkami či bodkami, diagonálami a minimalistickou ilustráciou či fotografiou. Tieto zásady uplatnil aj pri tvorbe obálky umelecko-historickej publikácie slovenského umenovedca, pamiatkara a publicistu Vladimíra Wagnera Profil slovenského výtvarného umenia, ktorú vydala Matica slovenská. Mierne ich len narušil použitím písma s jemnými pätkami. O celkovú grafickú úpravu tejto publikácie sa postaral Fullov kolega a priateľ, grafický dizajnér a historik umenia Jozef Cincík.
Odborná publikácia v mäkkej väzbe, na obálke minimalizovaný symbol červenej palety a čiernej figúry v pozadí, názov knihy a meno autora