Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

JAWA 207/300

Prvý moped riešil Jinřich Šafařík spoločne s konštruktérom Gustavom Ulickým, ktorý navrhol hlavné rozmery výrobku definované na kostre a dizajnér na nej z hliny tvoril tvarové riešenie. Takto vznikli v roku 1964 tri funkčné návrhy: MINI (dizajn: Alojz Vačko a Jindřich Šafařík), MINITTA a tretia funkčná vzorka bez mena. Prvý moped vyrobený v Považskej Bystrici, ktorý bol podľa predstáv zákazníka z Holandska, postavili na základe druhej funkčnej vzorky – MINITTA. Nazvali ho Moped Jawa 50, typ 228. Bol to prvý moped na svete s polovodičovým zapaľovaním. Typ 207 inicioval v roku 1972 opäť zákazník z Holandska, a to zmenou veľkosti kolies oproti typu 228. Do roka pripravili nový moped, ktorý mal veľa nových konštrukčných i estetických inovácií.

Maroš Schmidt

výrobca/klient:
Považské strojárne n.p. Považská Bystrica
Materiál:
guma, kov, plast
Technika:
lisovanie
Rozmery:
v=80mm; š=1700mm; h=1070mm
Datovanie:
1981

Súvisiace diela

JAWA 207/300

JAWA 207/300

Jindřich Šafařík
Prejsť na diela