Káva August Roy

Jakub Soós- hlavný autor

Vytváranie grafického konceptu novej značky kávy „August Roy“ bolo vzhľadom na kontext vzniku pomerne bohaté na historické inšpiračné podnety. Za projektom stojí občianske združenie aktívne pôsobiace v sociálnej a kultúrnej oblasti, ktoré okrem iného zriadilo aj Múzeum sestier Royových. Expozícia venovaná rodine Royovcov je zasadená do prostredia evanjelickej cirkvi, kultúrno-národnostných aktivít štúrovcov a sociálnej práce v Starej Turej a blízkom okolí. Káva bola pomenovaná po Augustovi Royovi, ktorý tu v 19. storočí pôsobil ako farár a patril k miestnym popredným slovenským národným a kultúrnym predstaviteľom. Pri navrhovaní grafického konceptu mi poslúžili dobové fotografie, podľa ktorých som vytvoril ústredný grafický prvok – portrét Augusta Roya, ktorý spolu s menom tvorí základné logo značky. Pre jeho lepšiu použiteľnosť v rôznych aplikáciách a veľkostiach som ho tvarovo štylizoval a modeloval pomocou šrafovania. Vybrané písmo nesie dobové znaky, no retro nádych značky je zároveň obohatený geometricky konštruovanými tvarmi a doplnkovým písmom. V tomto duchu som vytvoril vinetu na obaly, pre ktoré som zvolil hnedý recyklovaný papier a grafiku v tmavohnedej farbe, evokujúc jednoduchosť a skromnosť. Vytvoril som tiež návrhy na exkluzívny plnofarebný plastový obal a plechovú dózu, papierové poháriky, ponukový lístok a webovú stránku spolu s doplnkovými ilustráciami v jednotnom štýle, kde opäť dominuje šrafovanie a geometricky čisté línie.

Klient:
SLUHA o.z.
Výrobca:
AGRO TEAM, s.r.o.
Grafické štúdio:
Calder, spol. s. r. o.
NCD ročník:
Národná cena za komunikačný dizajn 2016
NCD kategória:
Profesionálny komunikačný dizajn