Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan
Audi Slovan

Audi Slovan

Martin Tittel- hlavný autor
Štefan Klein- pedagóg

Najprv som začal s výskumom straty identity, tradícií alebo falošnej identity v mojom prostredí. Následne som rešeršoval výrobky, miesta, kultúry, ktoré ma charakterizovali alebo ovplyvňovali počas mojho života v Bratislave. Bol som inšpirovaný autami z východného bloku, hliníkovými-plechovými sochami, betónovými reliéfmi (tak typickými pre Bratislavu), slovanskými folklórnymi ornamentmi, a to som sklbil s mojím záujmom o textilný dizajn a fyzickú prácu s materiálmi (urobiť toho čo najviac vlastnými rukami). A našiel som vela spojení mojej identity s identitou Audi. Napríklad si myslím, že Audi má bohatú rally tradíciu (jednoduché a odolné plochy – naozaj funkčné) a z toho plynie aj ich dnešný, jednoduchý, času odolný dizajn. Tam vidím spojenie s autami z nášho východného regiónu, ktoré boli navrhnuté na dlhšie – (po 20 rokoch stále vyzerajú OK – pretože boli jednoduché a odolné). Spojenie medzi Bratislavskými sochami alebo balkánskymi monumentmi a Audi je, že verím, že Audi má zmysel pre monumentálne, ale stále minimalistické showroomy a autosalony. A slovenské folklórne vzory môžu byť užitočné pre hľadanie novej geometrie nie len interiéru. Práca s materiálmi – textilom, ohýbanie plechov pri sochách, môže trochu obmedziť tvorcu, ale na druhej strane mu dáva nový tvar – dizajn. A tie ,,obyčajné,, fragmenty zo stavebníctva môžeme použiť ako ,,Sme v roku 2016, ale budovy sú stále z betónu, kovu … a autá sú stále z plechu, textilných materiálov …,, takže si myslím, že môžeme byť prirodzenejšími, Honest – moje kľúčové slovo v tomto projekte.

Škola:
Vysoká škola výtvarných umení
NCD ročník:
Národná cena za produktový dizajn 2017
NCD kategória:
Študentský produktový dizajn

Súvisiace diela

Earth pigments

Petra Vicianová
Zuzana Šebeková
Minimum

Minimum

Erika Remencová
Butto Kolekcia

Butto Kolekcia

Tomáš Luknár
Prejsť na diela