Filip Marcenant a jeho dve ženy, typografia publikácie
Ľudovít Fulla (1902-1980) patril medzi najvýznamnejších slovenských avantgardných výtvarných umelcov 20. storočia. Pôsobil aj ako učiteľ na Škole umeleckých remesiel v Bratislave (1928-1939), jednej z najmodernejších a najpokrokovejších škôl, aké u nás kedy vznikli. Ako grafický dizajnér Fulla uplatňoval zásady tzv. Novej typografie, teda prvoradej účelnosti a jednoduchosti textovej informácie. Vyznačovala sa používaním bezpätkového fontu, červeno-bielo-čiernou farebnosťou, zvýrazňovaním dôležitých častí textu hrubými čiarami, šípkami či bodkami, diagonálami a minimalistickou ilustráciou či fotografiou. Využil ich pri grafickej úprave románu Filip Marcenat a jeho dve ženy od André Mauroisa, ktorý v roku 1930 vydal spolok Živena.
výrobca/klient:
Vydavateľstvo Živena
Materiál:
papier
Technika:
tlač
Rozmery:
výška=130mm; šírka=195mm
Datovanie:
1930
Zdieľať dielo:
Súvisiace diela
Horúce ráno, typografia publikácie
Ľudovít Fulla
Profil slovenského výtvarného umenia, typografia publikácie
Ľudovít Fulla
Jozef Cincík
