Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Jozef Kolembus

Focus
glass designer

Študoval na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave u prof. Ludwika Korkoša (drevorezba). Absolvoval Vysokú školu výtvarných umení v Bratislave, časť štúdia u doc. Václava Ciglera a po jeho odchode zo školy v ateliéri doc. Askolda Žáčka. V rokoch 1980 – 1990 pracoval ako interný dizajnér v podniku Spojené sklárne, n. p., v Lednických Rovniach, dnes Rona, a. s., na oddelení inovácií dizajnu.

Vo svojich návrhoch nápojového skla sa podobne ako iní dizajnéri, ktorí v podniku v 80. rokoch pôsobili (Steinhübel, Pagáč), vzdialil estetike tvarovania rovnianskeho skla zakladateľských osobností a uplatňoval výrazné komponovanie častí pohára z geometrických alebo biomorfných tvarov. Uplatňoval aj farebné modré sklo v podobe hutnícky tvarovanej guličky ako akcentu pohára alebo karafy, ako napríklad v súprave LR 2539, ktorá získala uznanie v celoštátnej súťaži Cena za dizajn v SR ´95. Po odchode zo sklárne sa prestal venovať dizajnu, ale v roku 1998 sa ešte zúčastnil na štvrtom, vtedy už medzinárodnom sklárskom sympóziu v Lednických Rovniach. Variant vázy, ktorú vtedy na sympóziu vytvoril je v zbierkach SMD.

Adriena Pekárová