Milan Hviezdin: Horúce ráno, knižná typografia a ilustrácia
Ľudovít Fulla (1902-1980) patril medzi najvýznamnejších slovenských avantgardných výtvarných umelcov 20. storočia. Pôsobil aj ako učiteľ na Škole umeleckých remesiel v Bratislave (1928-1939), jednej z najmodernejších a najpokrokovejších škôl, aké u nás kedy vznikli. Ako grafický dizajnér Fulla uplatňoval zásady tzv. Novej typografie, teda prvoradej účelnosti a jednoduchosti textovej informácie. Vyznačovala sa používaním bezpätkového fontu, červeno-bielo-čiernou farebnosťou, zvýrazňovaním dôležitých častí textu hrubými čiarami, šípkami či bodkami, diagonálami a minimalistickou ilustráciou či fotografiou. Tieto princípy využil aj pri tvorbe obálky básnickej zbierky Milana Hviezdina Horúce ráno (vydalo Ústredie slovenského katolíckeho študentstva), hoci ich mierne porušil použitím písma s jemnými pätkami.
Malá tenká básnická kniha v mäkkej väzbe, na obálke minimalizovaná lineárna ilustrácia lode na mori.
Súvisiace diela
