Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

kniha Milan Hviezdin: Horúce ráno
kniha Milan Hviezdin: Horúce ráno
kniha Milan Hviezdin: Horúce ráno

Milan Hviezdin: Horúce ráno, knižná typografia a ilustrácia

Ľudovít Fulla (1902-1980) patril medzi najvýznamnejších slovenských avantgardných výtvarných umelcov 20. storočia. Pôsobil aj ako učiteľ na Škole umeleckých remesiel v Bratislave (1928-1939), jednej z najmodernejších a najpokrokovejších škôl, aké u nás kedy vznikli. Ako grafický dizajnér Fulla uplatňoval zásady tzv. Novej typografie, teda prvoradej účelnosti a jednoduchosti textovej informácie. Vyznačovala sa používaním bezpätkového fontu, červeno-bielo-čiernou farebnosťou, zvýrazňovaním dôležitých častí textu hrubými čiarami, šípkami či bodkami, diagonálami a minimalistickou ilustráciou či fotografiou. Tieto princípy využil aj pri tvorbe obálky básnickej zbierky Milana Hviezdina Horúce ráno (vydalo Ústredie slovenského katolíckeho študentstva), hoci ich mierne porušil použitím písma s jemnými pätkami.

Malá tenká básnická kniha v mäkkej väzbe, na obálke minimalizovaná lineárna ilustrácia lode na mori.

výrobca/klient:
Ústredie slovenského katolíckeho študentstva
Materiál:
papier
Technika:
tlač
Rozmery:
výška=133mm; šírka=180mm
Datovanie:
1931