Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Focus
graphic designer

Pavel Choma študoval na Strednej priemyselnej škole stavebnej v Žiline a potom v rokoch 1969 – 1975 na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave, na odbore užitej grafiky a kresleného filmu u profesora Jozefa Chovana. Po ukončení vysokoškolského štúdia pracoval a pracuje v slobodnom povolaní, robil grafické úpravy kníh pre vydavateľstvá, venoval sa plagátovej tvorbe pre rôzne (väčšinou kultúrne) podujatia. Spolu s kolegami Longauerom, Rostokom, Dókom a Mydlom sa zúčastnil sa debutových výstavách svojej generácie Plagát a grafický design. V rokoch 1980 – 1991 učil na Ľudovej škole umenia v Žiline a od roku 1992 vedie vlastné grafické štúdio a malé remeselné dielne. V rokoch 1996 – 1999 viedol ateliér grafického dizajnu na Katedre úžitkového umenia II Vysokej školy výtvarných umení v Ružomberku a po dvojročnej prestávke pokračuje v pedagogickej práci na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave ako vedúci jedného z ateliérov na Katedre grafického dizajnu.

Okrem ,,klasického,, grafického dizajnu vytvoril stovky výstavníckych realizácií (od malých výstav po veľké muzeálne expozície a reprezentačné výstavy slovenskej kultúry v zahraničí), čo bolo a aj je ťažiskom jeho práce, zväčša ako vedúci pracovného tímu. Realizoval aj orientačné systémy v architektúre. Najviac ocenení získal práve za výstavníctvo (najvýznamnejšie: C.E.S.A.R, 2005 s D. Voštenákom a Zlatá medaila – Pražské Quadrienále, 2007), ale ocenené boli aj jeho plagáty a knihy. Mal niekoľko samostatných výstav a zúčastnil sa mnohých spoločných výstav plagátu, grafického dizajnu a kresby.

Zdroj: Ľubomír Longauer a kol.: Typografia a dizajn písma na Slovensku (Začalo sa to Cyrilom a Metodom), Slovart – VŠVU, Bratislava 2017.