MisbEhAVed
misbehaved je dizajnový projekt trojice autorov, architektov Mateja Hoppana, Jána Perneckého a Tomáša Tholta. Výsledkom sú tri autorské kolekcie šperkov vytvorené so silným dôrazom na generatívny návrhový proces. Pri takomto spôsobe tvorby nie je výsledný objekt navrhovaný priamo, ale vzniká na základe vopred definovaných pravidiel ako priebeh simulácie v čase. Názov projektu vyjadruje podstatu procesu tvorby, algoritmov, ktoré „neposlúchajú” len príkazy tvorcu, ale robia si, čo samé chcú. Ide o slovnú hračku, v ktorej je správanie charakterizované ako nepredvídateľný zdroj generativity. Šperk je zvolený ako prirodzený výsledok postupov, ktoré Ján Pernecký dlhodobo spracováva v teórii, architektúre a v umení najnovších médií. Všetci traja autori sú vzdelaním architekti. Túto disciplínu však často prekračujú smerom k produktovému dizajnu, programovaniu či voľnému umeniu. Výsledným produktom tohto procesu je funkčný šperk, mohli by ním však byť aj iné formy – domy, odevy či objekty. Generatívny prístup k tvorbe predstavuje významnú zmenu v rozmýšľaní o navrhovaní. Autor pri tejto práci zaujíma netypickú pozíciu – nie je „všemohúcim“ rozhodovateľom o výsledku, nedefinuje formu obrábaním materiálu. Úlohou autora je definovať vzťahy a spôsoby správania prítomných elementov, ktoré budú vytvárať výsledok.