Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Model exteriérového pútača pre Bienále ilustrácií Bratislava

Milan Veselý- dizajnér
Viktória Cvengrošová- spoluautor
Virgil Droppa st.- spoluautor

Sochársko-architektonická maketa na objekt exteriérového pútača pre Bienále ilustrácií Bratislava (BIB) je spoločným dielom výtvarníka Milana Veselého a architektov Viktórie Cvengrošovej a Virgila Droppu. Bol navrhnutý a realizovaný pre desiaty ročník tejto významnej medzinárodnej prehliadky svetovej ilustrácie, ktorú v tom čase organizoval Dom umenia v Bratislave.

Jeho hlavný autor, slovenský výtvarník, grafický dizajnér a výstavný architekt Milan Veselý (1939-2015) dlhodobo riešil komplexný výstavnícky a komunikačný dizajn BIBu v rokoch 1967 až 2001. Ako sa význam podujatia zvyšoval, stúpali aj nároky na jeho vizuálnu reprezentáciu. Práve od roku 1985 začali byť súčasťou BIB aj nadrozmerné exteriérové pútače v uliciach Bratislavy. Preto Milan Veselý oslovil na spoluprácu aj dvojicu architektov, Viktóriu Cvengrošovú a Virgila Droppu. Pracovali s jednoduchým základným motívom širokých farebných ceruziek v rôznych farebných a výškových variáciách, odkazujúc tak na tvorbu pre deti bez hraníc. Ceruzky sú na hranách pokreslené veselými ilustrovanými postavičkami a značkami BIB.

Milan Veselý krátko po skončení štúdia úžitkovej grafiky na Škole umeleckého priemyslu v Bratislave (1954 – 1958) začal v roku 1960 pôsobiť na voľnej nohe. Výtvarne sa podieľal aj na realizácií mnohých ďalších dlhodobých i krátkodobých výstav, expozícií a prezentácií pre múzeá, galérie či veľtrhy doma aj v zahraničí. Už v roku 1958 bol súčasťou prípravného tímu československého pavilónu na Expo 58 v Bruseli, neskôr aj v Montreale (1967) a Osake (1970). Podieľal sa tiež na grafickej úprave kníh pre viaceré vydavateľstvá – napríklad v našom slovenskom prostredí dnes už kultovej série ,,verneoviek’’. Tvoril aj plagáty pre divadlá (najmä pre Novú scénu a Astorka Korzo) aj pre viaceré slovenské filmy.

Datovanie:
1985