Identita

Chápanie vizuálnej identity sa počas 20. storočia vyvinulo od vytvorenia značky/loga k sofistikovanému súboru jednotlivých prvkov (logo, písmo, farebnosť) a jeho použitiu v kontexte prezentácie – administratíva, publikácie, informačný systém priestorov, webová stránka a pod. Jednotný systém použitia prvkov má jasne komunikovať hodnoty a filozofiu firmy, inštitúcie, akcie, produktu, či mesta a dokonca štátu.
V zbierkach SMD sú rôzne fázy tvorby identít – od ručne kreslených návrhov logotypov a ich variácií po ich digitalizovanú formu a aplikácie. Nájdeme tu aj rôzne typy projektov – striktne definované manuály firiem a inštitúcií, kreatívne identity kultúrnych subjektov, aktivistické projekty dizajnérov i autorské experimenty. Expozícia predstavuje zlomok značiek všestranného výtvarníka Miroslava Cipára – originálne návrhy a ukážky realizovaných logotypov, pripomína potrebu jednotnej a silnej identity v časoch spoločenských zmien a vracia sa k obdobiu medzi vojnami k tvorbe Josefa Vlčka.

Skip to content