Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Peter Ďurík

Focus
designer, typographer

Typograf a grafický dizajnér Peter Ďurík študoval v rokoch 1963 –1967 na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave na odbore úžitková grafika. V roku 1966 bol (spolu s Ľubomírom Longauerom a ďalšími spolužiakmi) spoluzakladateľom Skupiny 29. Po skončení štúdia v roku 1967 nastúpil do vydavateľstva Osveta v Martine do pozície technického, a od roku 1988 aj výtvarného redaktora. Pracoval tam 40 rokov. Za ten čas navrhol okolo 570 knižných obálok, väzieb, polepov vrátane grafických úprav kníh, bibliofílií, katalógov, kalendárov a príležitostných tlačí – merkantilu, a stovky edičných obálok učebníc pre Stredné zdravotnícke školy, Lekárske fakulty a Hálkovu zbierku. Vytvoril asi 65 autorských plagátov a plagátov rôznych kultúrnych podujatí, a viac ako 40 logotypov, značiek a menoviek. Mal šesť samostatných výstav typografie a vystavoval na 56 kolektívnych výstavách.

Jeho knihy boli dvadsaťkrát zaradené medzi najkrajšie slovenské knihy roka a získal osemnásť cien za typografiu, z toho dve z medzinárodných podujatí. Ďuríkova kariéra bola podobná ako jeho kolegov Krátkeho, Blaža a ďalších – denná práca vo vydavateľstve a potom nasledovala druhá (externá) činnosť grafického dizajnéra pre ďalších klientov. Jasne o tom napovedá výpočet jeho realizácií.

Zdroj: Ľubomír Longauer a kol.: Typografia a dizajn písma na Slovensku (Začalo sa to Cyrilom a Metodom), Slovart – VŠVU, Bratislava 2017.