Model exteriérového pútača pre Bienále ilustrácií Bratislava
Sochársko-architektonická maketa na objekt exteriérového pútača pre Bienále ilustrácií Bratislava (BIB) je spoločným dielom výtvarníka Milana Veselého a architektov Viktórie Cvengrošovej a Virgila Droppu. Bol navrhnutý a realizovaný pre desiaty ročník tejto významnej medzinárodnej prehliadky svetovej ilustrácie, ktorú v tom čase organizoval Dom umenia v Bratislave.
Jeho hlavný autor, slovenský výtvarník, grafický dizajnér a výstavný architekt Milan Veselý (1939-2015) dlhodobo riešil komplexný výstavnícky a komunikačný dizajn BIBu v rokoch 1967 až 2001. Ako sa význam podujatia zvyšoval, stúpali aj nároky na jeho vizuálnu reprezentáciu. Práve od roku 1985 začali byť súčasťou BIB aj nadrozmerné exteriérové pútače v uliciach Bratislavy. Preto Milan Veselý oslovil na spoluprácu aj dvojicu architektov, Viktóriu Cvengrošovú a Virgila Droppu. Pracovali s jednoduchým základným motívom širokých farebných ceruziek v rôznych farebných a výškových variáciách, odkazujúc tak na tvorbu pre deti bez hraníc. Ceruzky sú na hranách pokreslené veselými ilustrovanými postavičkami a značkami BIB.
Milan Veselý krátko po skončení štúdia úžitkovej grafiky na Škole umeleckého priemyslu v Bratislave (1954 – 1958) začal v roku 1960 pôsobiť na voľnej nohe. Výtvarne sa podieľal aj na realizácií mnohých ďalších dlhodobých i krátkodobých výstav, expozícií a prezentácií pre múzeá, galérie či veľtrhy doma aj v zahraničí. Už v roku 1958 bol súčasťou prípravného tímu československého pavilónu na Expo 58 v Bruseli, neskôr aj v Montreale (1967) a Osake (1970). Podieľal sa tiež na grafickej úprave kníh pre viaceré vydavateľstvá – napríklad v našom slovenskom prostredí dnes už kultovej série ,,verneoviek’’. Tvoril aj plagáty pre divadlá (najmä pre Novú scénu a Astorka Korzo) aj pre viaceré slovenské filmy.