Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn
Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn

Majster z Okoličného and gotické umenie na Spiši okolo roku 1500, kurátor: Dušan Buran, Slovenská národná galéria Bratislava, Výstavný dizajn

Marcel Benčík- hlavný autor

Výsledkom tesnej spolupráca grafického dizajnéra a kurátora je expozícia popierajúce stereotypy a „normy“ vystavovania stredovekého umenia. Základným atribútom je oceľový variabilný prvok umožňujúci ľubovoľnú inštaláciu vystaveného diela (obraz, socha, objekt, informácia) bez ohľadu na konštrukčné možnosti galérie, ďalším prvkom je maximálne presvetlený interiér umožňujúci objektívne prezeranie diel. Usporiadanie gotického oltára nie vo vertikálnej ale horizontálnej osi. Objemový kontrast: veľa vs. málo, dielo vs. prázdno. Dôležitá je aj samotná dramaturgia výstavy, kde divák vstupuje najskôr na koniec inštalácie, laboratórneho/výskumného priestoru a v zápätí vchádza do najcennejšej oltárnej miestnosti. Na výstave sa použilo okolo 2500 kg oceľových konštrukčných prvkov…

Klient:
Slovenská národná galéria
NCD ročník:
Národná cena za komunikačný dizajn 2018
NCD kategória:
Profesionálny dizajn

Súvisiace diela

Jana Hojstričová: Úložisko (zo série spoluprác)

Marcel Benčík
Jana Hojstričová
Korene

Korene

Martina Belejová
Marcel Benčík
Prejsť na diela
Skip to content