Juraj Horňák
Juraja fascinuje koncept hry v akýchkoľvek podobách. Je vyštudovaný architekt a v tejto oblasti sa venuje aktivácii verejného priestoru experimentálnou a hravou formou. Okrem toho sa venuje aj produktovému dizajnu pod značkou Lebo Mädveď, kde navrhuje vzdelávacie stolové hry.
Adam Janečka
Adam Janečka je stolár a autor postele MOKU Bed. V rámci značky Mokumo navrhuje a vyrába modulárny nábytok z masívneho dreva, kde spája precízne remeslo, jednoduchý dizajn a hravosť, ktoré do interiéru prinášajú jednoduchosť, praktickosť a vizuálnu čistotu.
Martin Remiš
Ing. arch. Martin Remiš je zakladateľom be.overland a zároveň technická aj kreatívna duša tímu. Miluje cestovanie na štyroch kolesách a tvorbu riešení, ktoré zlepšujú zážitky na cestách. Vždy sa snaží spájať inováciu s funkčným dizajnom, aby ich produkty neboli len praktické, ale aj inšpiratívne a trochu ‘sofistikované’.
Martin Mjartan
Fyzická práca s materiálmi je pre Martina kľúčová. Nachádza v nej nadšenie, inšpiráciu a chuť objavovať rôznorodosť tvarov i kombinácií. Obľúbený materiál je kov, ktorý spoznal počas štúdia dizajnu na FAD STU. Jeho portfólio, nesúce sa v sochárskom duchu, pozostáva najmä s originálnych objektov.
Martina Uličianska
Martina Uličianska (1979) študovala v Ateliéri keramiky a porcelánu na VŠVU u doc. Ivici Vidrovej (2004) a v Ateliéri grafiky a experimentálnej tvorby FUTU v Košiciach u prof. Rudolfa Sikoru (2007). V rokoch 2008-2018 pedagogicky pôsobila na ŠUP v Košiciach. V súčasnosti sa venuje voľnej tvorbe kde prevažuje úžitková keramika, grafika a fotografia.
Michal Jankiv
Za značkou JANKIV stojíme my – súrodenci Karolína a Michal. Vo svojej tvorbe sa venujeme záchrane a obnove unikátneho remeselného odvetvia odevnej výroby – umeniu ručného plisovania, ktoré sa na Slovensku už takmer vytratilo. Plisovanie je umením skladania materiálov a vytvárania štruktúr na látke.
Najstaršie textílie so štruktúrou plissé – teda skladov a záhybov, majú viac ako 4000 rokov a boli objavené v Egypte. Na Slovensko sa plisovanie dostalo prostredníctvom jarmokov, vďaka čomu si touto technikou ľudia začali zdobiť tradičné odevy – kroje. Dnes má ručné plisovanie moc povýšiť a pretvoriť každý materiál na umelecké dielo.
V JANKIV veríme, že za ručným plisovaním sa skrýva dychberúca história, ktorá si zaslúži byť ďalej rozvíjaná do súčasnej podoby. Všetky modely navrhujeme, ručne plisujeme a šijeme v našom ateliéri v Košiciach. Pri tvorbe každého diela JANKIV používame tradičné postupy, no zároveň k nim pristupujeme inovatívne.
Usilujeme sa o zachovanie kvalitného krajčírskeho remesla a oživenie umenia ručného plisovania. Plisujeme pomocou historických papierových foriem majúcich niekoľko desiatok rokov, ktoré sme dostali ako dedičstvo od ľudí, čo sa tejto technike venovali celý svoj profesijný život. S našou tvorbou prinášame vlastný pohľad na to, ako by mala vyzerať umelecká technika ručného plisovania v 21.storočí.
Michal Jankiv sa venuje technickej stránke a samotnému umeniu ručného plisovania. Karolína Jankivová sa venuje vizuálnej a manažérskej stránke značky.
Karolína Jankivová
Za značkou JANKIV stojíme my – súrodenci Karolína a Michal. Vo svojej tvorbe sa venujeme záchrane a obnove unikátneho remeselného odvetvia odevnej výroby – umeniu ručného plisovania, ktoré sa na Slovensku už takmer vytratilo. Plisovanie je umením skladania materiálov a vytvárania štruktúr na látke.
Najstaršie textílie so štruktúrou plissé – teda skladov a záhybov, majú viac ako 4000 rokov a boli objavené v Egypte. Na Slovensko sa plisovanie dostalo prostredníctvom jarmokov, vďaka čomu si touto technikou ľudia začali zdobiť tradičné odevy – kroje. Dnes má ručné plisovanie moc povýšiť a pretvoriť každý materiál na umelecké dielo.
V JANKIV veríme, že za ručným plisovaním sa skrýva dychberúca história, ktorá si zaslúži byť ďalej rozvíjaná do súčasnej podoby. Všetky modely navrhujeme, ručne plisujeme a šijeme v našom ateliéri v Košiciach. Pri tvorbe každého diela JANKIV používame tradičné postupy, no zároveň k nim pristupujeme inovatívne.
Usilujeme sa o zachovanie kvalitného krajčírskeho remesla a oživenie umenia ručného plisovania. Plisujeme pomocou historických papierových foriem majúcich niekoľko desiatok rokov, ktoré sme dostali ako dedičstvo od ľudí, čo sa tejto technike venovali celý svoj profesijný život. S našou tvorbou prinášame vlastný pohľad na to, ako by mala vyzerať umelecká technika ručného plisovania v 21.storočí.
Karolína Jankivová sa venuje vizuálnej a manažérskej stránke značky. Michal Jankiv sa venuje technickej stránke a samotnému umeniu ručného plisovania.
Veronika Rabadová
Veronika navrhuje voľné strihy s jednoduchými líniami a premyslenými detailmi. Strihy, ktoré nepredpisujú, ale umožňujú. Variabilné kúsky dávajú možnosť, aby si každý človek mohol nájsť spôsob, ako svoj odev nosiť. Verí, že oblečenie môže byť osobným gestom a vytvára koncept slobody nosenia.
Veronika Rabadová (1992) je odevná dizajnérka, bakalárske štúdium absolvovala na Katedre textilnej tvorby, Ateliér textilnej tvorby v priestore (2011 – 2015) a magisterské štúdium ukončila v Ateliéri reštaurovania textilu na Katedre reštaurovania Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave (2015 – 2017). Počas štúdia sa zúčastnila výmenného pobytu na oddelení textilného dizajnu a technológií na poľskej Technologickej univerzite v Lodži.
Mária Štvrtecká
Mária Štvrtecká je slovenská módna dizajnérka pôsobiaca pod vlastnou značkou. Jej tvorbu charakterizuje práca s dezénmi a štruktúrami látok, inovatívne spracovanie materiálov a formy s dôrazom na udržateľnosť a spoločenský presah.
Terézia Feňovčíková (Terézia Makár)
Terézia Makár Feňovčíková ukončila štúdium v 2017 ateliéri odevného dizajnu VŠVU v Bratislave pod vedením prof. Júlie Sabovej. S odevnou kompozíciou hanbok získala na BADW17 ocenenie objav a s diplomovou kolekciou streetorchids počas Fashion Live!17 titul fresh dizajnér. Okrem lokálnej prezentácie počas štúdia sa zúčastnila aj medzinárodných aj domácich súťaží a stáži u lokálnych dizajnérov (Marcel Holubec W., Dana Kleinert, arts of fashion competition in san francisco /usa/ 2013, Kruhy na vode 2016).
Od roku 2018 tvorí pod značkou freier, s ktorou sa prezentuje na podujatiach doma aj v zahraničí ( International Young Designers Contest in Kiev 2018, Mercedes-Benz Fashion LIVE! Bratislava, London Fashion Week 2019) a rovnako predstavuje svoju tvorbu aj v medzinárodných magazínoch a platformách (vogue /cs, italy/, fucking young!, kaltblut, vice, pap…). V roku 2020 sa zúčastnila pracovnej stáže v značke Alain Delon a okrem odevnej tvorby v roku 2023 spolupracovala so Slovenským národným divadlom na kostýmoch pre podujatie Fashion Balet ‘23.
freier:
Charakteristickým prvkom značky freier je surový dizajn prevzatý zo svojrázu ulice a jeho kombinovateľnosti. To znamená, že na povrchu nechýba experiment so strihom a vizuálnym detailom na odeve, ktorý sa narušuje stylingom. Pri tvorbe kolekcií sa sústreďujeme na pánsku módu, ale prirodzene prekračujeme jej hranice a stáva sa neutrálnou. V obľube prepájame inšpirácie s osobnou fascináciou v kinematografii a ikonickými odkazmi, vďaka čomu vytvárame autentické príbehy.









