Pop – how graphic design shapes popular culture

Steven Heller
Vydavateľstvo
Allworth Press, 2010

Pop kultúra je často uvádzaná ako prchavá, ale história ukazuje, že jej rezonanciu ukáže a potvrdí až čas. Táto kniha je pokusom ukázať, že pop kultúra, najmä ako je vidieť cez šošovky od dizajnu, ilustrácie, satirického a politického umenia je neoddeliteľnou súčasťou širšieho pochopenia, kto sme a kam kráčame. Analyzuje úlohu grafického dizajnu na okraji kultúry, ako účinok, dopad dizajnu ako typ umenia a zábavnej formy, od obalu platne po štadióny baseballu. Autor upozorňuje na tieto objekty: ikony popu, virálna a guerilová reklama, politická satira, iluzionizmus a trojrozmerné konštrukcie, umenie robiť saké, dizajn verzus dekorácia, návrat k ručnému písmu, umenie pre masy a pod. Pop kultúra v rozpätí 150 rokov ovplyvňuje masy, ich vnímanie a správanie, pop kultúra je inšpirujúca pre začínajúcich i skúsených dizajnérov.