Milan Bíroš
V rokoch 1969 – 1973 študoval tvarovanie strojov a nástrojov na Strednej umeleckopriemyselnej škole v Kremnici. V roku 1982 absolvoval dvojročné postgraduálne štúdium na VŠT v Košiciach a v Brne, kde sa špecializoval na dizajn výrobných systémov. Do BAZ prišiel pracovať hneď po strednej škole v roku 1973 a na pozícii dizajnéra pôsobil až do roku 1994. V BAZ patrili medzi Birošove hlavné projekty tvarové riešenia exteriérov a interiérov osobných, dodávkových a nákladných automobilov a v poslednom období existencie vývojového pracoviska i elektrické vozíky pre telesne postihnutých.
V polovici 90. rokov pracoval pre Rucker s.r.o. ako dizajnér. Vytvoril rôzne tvarové štúdie pre Tatru Kopřivnice. Neskôr pôsobil v Autoengineering s.r.o. Bratislava, kde navrhol elektrokolobežku pre Stavocentrum Ostrava, trojkolesové vozidlo Liaz pre Liaz Veľký Krtíš, nové Daewoo Avia, medzimestský autobus Karosa Vysoké Mýto, tvarové štúdie pre Tatru a ochrannú masku pre Gumárny Zubří.
Po roku 2000 založil vlastné dzajnérske štúdio. Upravoval malé športové lietadlá, navrhol tvarové riešenie ultralajtu Vírnik pre Aerotech Slovakia a rôzne ďalšie projekty z oblasti priemyselnej gastronómie, elektronických ovládacích systémov ale aj prestavby a stavby motorových lodí a jácht. V roku 2005 získal Národnú cenu za dizajn za Výškovo nastaviteľnú nájazdovú brzdu pre firmu KNOTT.
Maroš Schmidt