Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Zameranie
priemyselný dizajnér

V rokoch 1969 – 1973 študoval tvarovanie strojov a nástrojov na Strednej umeleckopriemyselnej škole v Kremnici. V roku 1982 absolvoval dvojročné postgraduálne štúdium na VŠT v Košiciach a v Brne, kde sa špecializoval na dizajn výrobných systémov. Do BAZ prišiel pracovať hneď po strednej škole v roku 1973 a na pozícii dizajnéra pôsobil až do roku 1994. V BAZ patrili medzi Birošove hlavné projekty tvarové riešenia exteriérov a interiérov osobných, dodávkových a nákladných automobilov a v poslednom období existencie vývojového pracoviska i elektrické vozíky pre telesne postihnutých.

V polovici 90. rokov pracoval pre Rucker s.r.o. ako dizajnér. Vytvoril rôzne tvarové štúdie pre Tatru Kopřivnice. Neskôr pôsobil v Autoengineering s.r.o. Bratislava, kde navrhol elektrokolobežku pre Stavocentrum Ostrava, trojkolesové vozidlo Liaz pre Liaz Veľký Krtíš, nové Daewoo Avia, medzimestský autobus Karosa Vysoké Mýto, tvarové štúdie pre Tatru a ochrannú masku pre Gumárny Zubří.

Po roku 2000 založil vlastné dzajnérske štúdio. Upravoval malé športové lietadlá, navrhol tvarové riešenie ultralajtu Vírnik pre Aerotech Slovakia a rôzne ďalšie projekty z oblasti priemyselnej gastronómie, elektronických ovládacích systémov ale aj prestavby a stavby motorových lodí a jácht. V roku 2005 získal Národnú cenu za dizajn za Výškovo nastaviteľnú nájazdovú brzdu pre firmu KNOTT.

Maroš Schmidt